• 24 Σεπτεμβρίου, 2025

Το ηλεκτρονικό phishing «χτυπά» και το ΓΕΜΗ – Προειδοποιητική ανακοίνωση από την ΚΕΕΕ

Το ηλεκτρονικό phishing «χτυπά» και το ΓΕΜΗ – Προειδοποιητική ανακοίνωση από την ΚΕΕΕ

Από το Επιμελητήριο Μαγνησίας λάβαμε και δημοσιεύουμε:

Κρούσματα ηλεκτρονικού phishing παρατηρούνται και στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) γι’ αυτό και με σχετική ανακοίνωσή της η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) εφιστά την προσοχή στα μέλη των κατά τόπους Επιμελητηρίων, τους οποίους και καλούν να επικοινωνούν απευθείας με τα αρμόδια Επιμελητήρια.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή της, η ΚΕΕΕ αναφέρει τα εξής: «Έχει παρατηρηθεί, το τελευταίο διάστημα, η αποστολή παραπλανητικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων (email) τα οποία φέρονται να προέρχονται από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) και ενημερώνουν τους παραλήπτες ότι για να ολοκληρωθεί η καταχώρισή τους απαιτείται η καταβολή τέλους μέσω συνδέσμου πληρωμής. Τα μηνύματα αυτά περιέχουν απειλητικές διατυπώσεις, όπως η ενδεχόμενη διαγραφή της επιχείρησης από το μητρώο σε περίπτωση μη πληρωμής. Το ΓΕΜΗ συνεργάζεται στενά με τις αρμόδιες αρχές, ώστε να διασφαλιστεί η προστασία των επιχειρήσεων από τέτοιες πρακτικές.

 

Τα συγκεκριμένα email δεν προέρχονται από το ΓΕΜΗ και αποτελούν απόπειρες εξαπάτησης (phishing). Πως να προστατευθείτε:

  • Μην απαντάτεσε τέτοιου είδους μηνύματα.
  • Μην κάνετε κλικστους συνδέσμους που περιέχουν και μην καταχωρείτε προσωπικά ή οικονομικά στοιχεία.
  • Ελέγχετε πάνταό,τι βρίσκεστε στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ πριν από οποιαδήποτε ενέργεια.
  • Οι μοναδικοί επίσημοι ιστότοποιτου ΓΕΜΗ είναι:
  • Το ΓΕΜΗ δεν αποστέλλει email με συνδέσμους πληρωμής, ούτε απειλεί με διαγραφή επιχειρήσεων.
  • Η εγγραφή των επιχειρήσεων στο ΓΕΜΗ γίνεται αυτόματα μέσω της Υπηρεσίας Μιας Στάσης (ΥΜΣ)και δεν απαιτείται καμία πρόσθετη πληρωμή για την ολοκλήρωσή της, εκτός από την πληρωμή του Γραμματίου Κόστους Σύστασης, η οποία πραγματοποιείται από το σύστημα της ΥΜΣ και γίνεται πριν την εγγραφή στο ΓΕΜΗ και την απόδοση ΑΦΜ.

Ενδείξεις παραπλανητικών σελίδων ή μηνυμάτων

  • Αναφορές σε «ΕΠΕΙΓΟΝ» ή απειλές για κυρώσεις.
  • Αναδυόμενα παράθυρα τα οποία ζητούν στοιχεία.
  • Λάθη στη γλώσσα ή στον σχεδιασμό της σελίδας.
  • Ύποπτα URL τα οποία δεν αντιστοιχούν στους παραπάνω επίσημους ιστότοπους του ΓΕΜΗ.

Αν υπάρχει και η παραμικρή αμφιβολία, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επικοινωνούν απευθείας με το αρμόδιο Επιμελητήριο».