• 16 Νοεμβρίου, 2025

Επιμένει η Δευτεροβάθμια για ίδρυση Λυκειακών Τάξεων στο Στεφανοβίκειο

Επιμένει η Δευτεροβάθμια για ίδρυση Λυκειακών Τάξεων στο Στεφανοβίκειο

Την ίδρυση τεσσάρων νέων σχολικών μονάδων περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και αναφερόμαστε στην ίδρυση Εσπερινού Γυμνασίου στον Αλμυρό και την Αργαλαστή, Λυκειακών Τάξεων στο Γυμνάσιο Στεφανοβικείου και Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Σκόπελο.

Οι διαδικασίες είναι σε εξέλιξη ώστε να καταρτιστούν οι προτάσεις της Διεύθυνσης προς τους Δήμους και το Υπουργείο Παιδείας το οποίο έχει τον τελικό λόγο για να αποφασίσει. Μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου 2025, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Μαγνησίας θα πρέπει να καταθέσει τον φάκελο στο Υπουργείο με τις εισηγήσεις-τεκμηριώσεις της, την γνώμη των Δημοτικών Συμβουλίων και την άποψη της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης.

Όσον αφορά στις Λυκειακές Τάξεις στο Γυμνάσιο Στεφανοβικείου, το αίτημα κατατέθηκε επίσημα την περασμένη χρονιά, ωστόσο δεν ικανοποιήθηκε από το Υπουργείο. Ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας όμως επιμένει στην ανάγκη να δημιουργηθούν, γι’ αυτό αναμένεται να επαναδιατυπωθεί. Στο Γυμνάσιο του χωριού φοιτούν μαθητές από το Στεφανοβίκειο και το Ριζόμυλο οι οποίοι μετά την αποφοίτησή τους, αναγκάζονται να πάνε στο Βελεστίνο ώστε να συνεχίσουν στο Γενικό Λύκειο ή το ΕΠΑΛ. Την φετινή σχολική χρονιά είναι 28 μαθητές στη γ’ τάξη του Γυμνασίου. Εκτιμάται ότι σε ετήσια βάση δυναμικό 20-25 μαθητών θα φοιτά στις Λυκειακές Τάξεις.

Η ίδρυσή τους αποτελεί πέραν της δεκαετίας αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και επανήλθε την τελευταία διετία. Είναι έντονα διευκολυντική για την ανάπτυξη ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές που φοίτησαν ή θα φοιτήσουν σε αυτές άρα είναι αναγκαία και επιπλέον απόλυτα εφικτή, ενώ το κτήριο είναι άκρως λειτουργικό, με πολλές αίθουσες, εργαστήρια, μεγάλους κι άνετους χώρους. Είναι ευρέως αποδεκτή η άποψη των εκπαιδευτικών, παιδαγωγών και ακαδημαϊκών ότι η φοίτηση σε όμορα της κατοικίας των μαθητών σχολεία και η συνέχιση της διαβίωσής τους σ’ αυτό σχολικό περιβάλλον συνεργεί στη βελτιστοποίηση της διδασκαλίας, της σχολικής ζωής των μαθητών, στη δημιουργία ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος γι’ αυτούς, στη διευκόλυνση των γονέων για την επιμέλεια των παιδιών τους και εκτός σχολικού περιβάλλοντος και στην εξοικονόμηση χρόνου εκπαίδευσης, ενασχόλησης με πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες αλλά και ανάπαυλας των μαθητών. Επιπλέον η ίδρυση αυτών των τάξεων, θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση καθημερινού χρόνου μετακινήσεων (σε κάποιες περιπτώσεις και 12 χιλιομέτρων) και αναμονής, σε μεγάλο αριθμό μαθητών και γονέων.

Αξιοπρόσεκτο είναι το πρόβλημα που δημιουργείται όταν κάποιες φορές η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο ή δραστηριότητές τους είναι αξιοσημείωτα πρόωρη σε σχέση με την ώρα αναχώρησης του συγκοινωνιακού μέσου προς την κατοικία τους (περιπτώσεις εκδρομών, διδακτικών επισκέψεων, εκτάκτων καταστάσεων κ.τ.λ.) οπότε απαιτείται ιδιαίτερη μέριμνα εκπαιδευτικών και γονέων για την επιμέλειά τους εκείνο το χρονικό διάστημα. Υπενθυμίζουμε ότι για τους ίδιους λόγους, από το φετινό σχολικό έτος ιδρύθηκαν Λυκειακές Τάξεις στο Γυμνάσιο Πτελεού ύστερα από δεκατέσσερα χρόνια, δίνοντας λύση στο πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών του χωριού και των γύρω οικισμών στη Σούρπη.

 

Δήλωση Διευθυντή Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης Σ. Σαβελίδη

Στον «Λαό» μίλησε ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Μαγνησίας κος Σωκράτης Σαβελίδης ο οποίος μάς ανέφερε: «Ανέκαθεν η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του Δήμου Αλμυρού αποτελούσε προτεραιότητα στα σχέδια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς ο Αλμυρός αποτελεί έναν μεγάλο σε έκταση Δήμο ο οποίος έχει πολυποίκιλη ενασχόληση του πληθυσμού του με εργασίες που καλύπτου πλήθος παραγωγικών τομέων, επιχειρηματικές δραστηριότητες, αγροτικές, εμπορικές, τουριστικές. Επιπλέον, λόγω του μεγέθους του Δήμου, υπάρχουν απομακρυσμένες περιοχές ο πληθυσμός των οποίων δυσκολεύεται να προσεγγίσει σχολικές μονάδες σε άλλα όμορα αστικά κέντρα, κυρίως του Βόλου.

Διαπιστώθηκε η ανάγκη του Εσπερινού ΕΠΑΛ που ιδρύθηκε πριν τρία χρόνια και λειτουργεί με πολύ μεγάλη επιτυχία προσφέροντας την δυνατότητα για μια δεύτερη ευκαιρία επαγγελματικές χρήσεως ενώ παράλληλα αναπτύσσει την τοπική οικονομία τροφοδοτώντας την με άρτια καταρτισμένα άτομα που έχουν σύγχρονες αντιλήψεις. Όμως δεν θα έπρεπε να λησμονήσουμε μια μεγάλη μερίδα πολιτών του Δήμου που δεν είχε την ευκαιρία να καλύψει την υποχρεωτική εκπαίδευση ώστε κατόπιν να συνεχίσει τις σπουδές στο Λύκειο ή να ενταχθεί στην αγορά εργασίας με καλύτερες προϋποθέσεις. Για τον λόγο αυτό, έχουμε ήδη προβεί σε ενέργειες καταγραφής του ενδιαφερόμενους πληθυσμού και στοιχειοθετούμε την πρότασή μας που θα υποβληθεί τις επόμενες ημέρες στο Δημοτικό Συμβούλιο Αλμυρού.

Όσον αφορά στην πρόταση για ίδρυση Λυκειακών Τάξεων στο Στεφανοβίκειο, είναι μια πρόταση που είχε γίνει το 2013 από τον τότε πρόεδρο της ΕΛΜΕ κι αναθερμάνθηκε τα τελευταία έτη από γονείς μαθητών του Στεφανοβικείου και του Ριζομύλου. Η δημιουργία μιας νέας σχολικής μονάδας λυκείου ως λυκειακές τάξεις στο υφιστάμενο Γυμνάσιο θα διευκολύνει πληθώρα μαθητών αφού αφενός θα κερδίσουν χρόνο που τώρα σπαταλούν για την μετακίνησή τους κι αφετέρου έχουν όλα τα πλεονεκτήματα που αφορούν τα περιφερειακά σχολεία όπως έχουν διατυπωθεί από ερευνητές κι ακαδημαϊκούς. Από έρευνα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν θα επηρεαστεί κανένα άλλο Λύκειο του Δήμου Ρήγα Φεραίου ούτε αυτό των Καναλίων ούτε αυτό του Βελεστίνου διότι οι μαθητές για την επόμενη δεκαετία θα στοιχειοθετούν τον ίδιο αριθμό τμημάτων που έχουν τα δύο αυτά σχολεία αυτή την στιγμή. Οπότε δεν θα υπάρξει επιβάρυνση, αλλά αντίθετα θα διευκολυνθούν στην ανάπτυξη ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης».

Τέλος, ο κος Σαβελίδης τόνισε ότι η ίδρυση των δύο αυτών σχολικών μονάδων δεν θα επιβαρύνει οικονομικά τον δημοτικό προϋπολογισμό Αλμυρού και Ρήγα Φεραίου αφού θα λειτουργήσουν σε υφιστάμενες άρτιες εγκαταστάσεις, στο κτήριο του 1ου ΕΠΑΛ-1ου Ε.Κ.-Εσπερινού ΕΠΑΛ στον Αλμυρό και στο κτήριο του Γυμνασίου στο Στεφανοβίκειο, ενώ οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί θα τοποθετηθούν αρμοδίως με ευθύνη της Β’βάθμιας εκπαίδευσης.